Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dětský domov
Chrbolková, Erika ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby. Cílem práce je návrh dětského domova pro děti, kterým byla nařízena ústavní výchova. Objekt je situován v okrajové části obce Skuteč. Jedná se o samostatně stojící stavbu, která je třípodlažní a částečně podsklepená. Objekt je v suterénu založen na základové desce a v prvním nadzemním podlaží na základových pasech. Svislé konstrukce jsou řešeny keramickými tvárnicemi a lokálními železobetonovými sloupy, vodorovné konstrukce tvoří železobetonové desky a nad částí tělocvičny dřevěné příhradové vazníky. Objekt zastřešuje vegetační plochá střecha. Celkem se v objektu nachází šest bytových jednotek pro šest rodinných skupin o celkové kapacitě 43 dětí. Suterén tvoří tělocvična s posilovnou a technické zázemí. V prvním nadzemním podlaží se nachází tři bytové jednotky, šatny pro tělocvičnu, kuchyň a její zázemí. V druhém nadzemním podlaží se nachází zbylé tři bytové jednotky, kanceláře a jídelna. Třetí nadzemní podlaží slouží ke vzdělávání a zábavě dětí.
Transformace náhradní rodinné péče v Česku.Pohled liniových pracovníků.
Beranová, Barbora ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
Práce s názvem Transformace náhradní rodinné péče v Česku. Pohled liniových pracovníků se venuje sociálne-právní ochráne detí se zámerením ná náhrádní rodinnou peci á umisťování nejmládsích detí do ustávní výchový. Dále se venuje význámným zmenám z predeslých novel v letech 2006 á 2012 á popisuje áktuální novelu c. 363/2021 Sb., která nábýlá ucinnost od 1. 1. 2022, pricemz nekterá ustánovení vejdou v ucinnost od 1. 1. 2025. To se týká uzákonení vekove hránice trí let pro umístení do ustávního zárízení. Ve výzkumu býl tedý brán vetsí zretel práve ná deti ve vekove skupine 0 - 3 roký. Temá se bezprostredne dotýká prácovníku+ první linie, á to tím, ze prácují prímo s rodinámi á detmi á podávájí návrhý soudu. Prácovníci OSPOD provádejí setrení v rodinách, podávájí návrhý k soudu, vedou spisovou evidenci á táke drzí pohotovost, ábý i po prácovní dobe býl nekdo dostupný v prípáde náleháve situáce. Jsou soucástí státní správý á týkájí se jich nektere konfliktý, ktere sebou práce v urednickem ápárátu nese, nápríklád nepruznost sýstemu nebo nedu+verá á nemotivovánost klientu+. Výzkum se opírál o teorii liniových prácovníku Micháelá Lipskýho, respondenti potvrzováli svými odpoveďmi teze týkájící se chronický nedostátecných zdroju+ v podobe personálního podstávu ná urádech á cásove nárocnosti práce. V rámci...
Dítě předškolního věku v dětském domově
SRBENÁ, Jana
Bakalářská práce zkoumá specifika výchovy a vzdělávání dětí z dětského doma a jejich adaptaci na mateřskou školu z hlediska předškolních pedagogů a vychovatelů z dětských domovů. V teoretické části jsou zmíněny pojmy týkající se tohoto tématu. Jedná se o pojmy adaptace, faktory ovlivňující dítě při adaptaci, dětský domov a příčiny umístění do dětského domova. V praktické části jsou popsána specifika, příp. problémy, se kterými se předškolní pedagogové při adaptaci, výchově a vzdělávání dětí z dětského domova setkávají. Tato data byla získána prostřednictvím rozhovorů s předškolními pedagogy a vychovateli z dětských domovů, kteří mají zkušenost s prací s dětmi předškolního věku z dětského domova.
Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově
BENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce s názvem Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově se zabývá ochrannou a ústavní výchovou, vývojem dítěte školního věku, speciálními vzdělávacími potřebami, především specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností a možnostmi podpory těchto dětí. V praktické části se práce zabývá kvalitativním výzkumem realizovaným v dětských domovech formou rozhovorů s vychovateli a dětmi. Cílem práce je komplexní popis problematiky domácí přípravy dětí se specifickými poruchami učení a dětí s narušenou komunikační schopností žijících v dětském domově.
Dítě s ADHD v prostředí dětského domova
KLIMEŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce "Dítě s ADHD v prostředí dětského domova" si klade za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají pracovníci dětského domova s dětmi, kterým byla diagnostikována porucha pozornosti s hyperaktivitou. Práce se skládá ze dvou částí - části praktické a teoretické. V teoretické části jsou popsány příčiny vzniku, diagnostická kritéria a léčba syndromu ADHD. Dále jsou zde popsány jak základní skupiny symptomů, tak i symptomy přidružené. Poslední kapitola teoretické části popisuje zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Praktická část je realizována pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky dětského domova a vlastním pozorováním. Získaná data jsou analyzována metodou "vyložení karet".
Kvalita života dětí v dětských domovech
DOLEŽALOVÁ, Nina
Bakalářská práce se zabývá problematikou kvality života dětí v dětských domovech. Kvalita života dětí v dětských domovech bývá často opomíjena a řešena je hlavně problematika přípravy na odchod dětí z dětských domovů či materiálního zabezpečení, ačkoliv právě kvalita života dětí může ovlivnit celý jejich život. V teoretické části bakalářské práce je zachycena problematika ústavní výchovy, její historie a současný stav v České republice a problematika kvality života. Cílem praktické části bylo zjistit kvalitu života dětí v dětských domovech ve vybraných krajích. Realizace výzkumu proběhla v Plzeňském a Jihočeském kraji a účastnilo se ho 34 respondentů. K naplnění cíle byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie a dotazovací metoda, která byla realizována za pomoci anonymního standardizovaného dotazníku PedsQL a dotazníku vytvořeného právě tomuto účelu. Data byla vyhodnocena v programu MS Excel a zapsána deskriptivní technikou do grafů a tabulek. V MS Excel byla vytvořena datová matice, která byla vyhodnocena v programu IBM SPSS Statistics verze 24. Pro otestování hypotéz byla použita Pearsonova korelace. V bakalářské práci byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza č. 1 zjišťovala vliv věku na negativní pocity dětí z dětských domovů. Z výsledku bylo patrné, že věk má skutečně vliv na hodnocení emoční stránky dětí, a tak byla hypotéza potvrzena. Hypotéza č. 2 zkoumala vliv délky života dětí v dětských domovech na kvalitu života dle PedsQL. Dle výsledků nebyla hypotéza potvrzena. Bakalářská práce může posloužit jako podklad pro další výzkum týkající se kvality života dětí v dětských domovech. Na základě zjištěných dat práci lze využít jako studijní materiál pro strategické plánování usilující o zlepšení kvality života u dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.